
Het bestuur – wie zijn dat nou eigenlijk?
Inmiddels zijn wij al ruim een half jaar onderweg als korfbalvereniging KVZ’23 en hebben het bestuur en de commissies haar weg gevonden. Maar wie zitten er nou eigenlijk in het bestuur? Deze week stellen zij zich 1 voor 1 aan jullie voor. We beginnen het voorstelrondje met onze penningmeester Michiel de Ridder.
Mijn naam is Michiel de Ridder en ik vervul de rol van penningmeester bij KVZ’23. Momenteel is mijn vriendin Marit Bakker actief in het tweede team van onze club. Voorheen speelde ik zelf vele jaren in het eerste team van ZKC, en na de fusie ben ik met mijn mede-vedettes gaan spelen in KVZ 4. Hoewel het soms een uitdaging is vanwege mijn eigen wedstrijden, blijf ik Marit, mijn voormalige teamgenoten en alle andere selectieleden van KVZ’23 met plezier aanmoedigen langs de lijn.
Ik ben in 2016 begonnen als bestuurslid van ZKC waar ik het penningmeesterschap heb overgenomen in 2019. Sinds de fusie ben ik samen met Saskia van der Gulik verantwoordelijk voor de financiën van KVZ’23. Samen zijn wij onder meer verantwoordelijk voor de contributie-inning, sponsoring, kantinecommissie en andere vormen van werving van financiële middelen. Daarnaast streven we naar een verantwoord uitgavenbeleid en werken we nauw samen met het bestuur en alle commissies om ervoor te zorgen dat KVZ’23 financieel gezond blijft.
In de eerste helft van het seizoen was één van de belangrijkste uitdagingen het samenvoegen van de financiën van ZKV en ZKC. Zo hebben we de boekhouding van beide verenigingen samen gebracht in een nieuw pakket en hebben we gezamenlijk nagedacht over de nieuwe begroting voor KVZ’23. Het kostte daarnaast behoorlijk wat inspanning om, in samenwerking met de ledenadministratie, alle leden te integreren in Sportlink, zodat de contributie kon worden gefactureerd. De sponsorcommissie heeft zich flink ingespannen om de bestaande sponsors van beide clubs te behouden, maar ook om nieuwe sponsors aan te trekken. We zijn enorm trots op de sponsors die momenteel onze club steunen en hopen dat zij dit blijven doen, en we hopen zelfs nog nieuwe sponsoren te mogen verwelkomen.
Als laatste prijzen we ons gelukkig met de gloednieuwe kantine waar we door de inzet van de kantinecommissie kunnen genieten van een uitgebreid assortiment, waar de club ook financieel gezien van profiteert.
Uiteindelijk zijn wij zeer tevreden hoe we er op dit moment financieel voorstaan en is voor ons de grootste uitdaging op dit moment de afronding van financiële kant van het nieuwe clubhuis (waaronder de verantwoording van de BOSA-subsidie). We hopen daarnaast dat de gemeente ons snel duidelijkheid kan verschaffen over de jaarlijkse te betalen belastingen, zodat we het financiële plaatje compleet hebben en hopelijk budget kunnen gaan vrij maken voor nieuwe plannen of ideeën van het bestuur, commissies of van de leden. Dus mocht je over bovenstaande ideeën hebben of andere vragen omtrent de financiën, spreek mij of Saskia dan vooral aan of stuur een mail naar [email protected].